Corp A

Prin aceasta propunere de design interior, am incercat sa anihilam solitudinea la care suntem condamnati in timpul orelor petrecute la birou, oferind alternativa prin care acest spatiu de tranzitie, sa aiba o semnificatie, sa genereze pentru fiecare individ emotie, sa incurajeze interactiunea cu cei din jur – inclusiv spirituala prin intermediul cartilor in cazul cladirii A- intr-un spatiu care ajuta oamenii sa se cunoasca, sa se recunoasca, sa se descopere poate pe ei insasi. Atat conceptul “Librariei Babiloniene” (cladirea A) cat si “Intoarecerea la natura”, la verde, la gradina “Eden” (cladirea B), sunt concepte in care spatiile cresc, comunica cu trecatorii , sunt animate de interactiunea umana care este cheia dezvoltarii. Materialele propuse in aceasta amenajare interioara sunt calde, organic legate intre ele: natura, plante, materia prima pentru fabricarea cartilor, introducerea ambelor concepte in acelasi timp in cladire, ambele direct legate unul de celalalt. Nu pot fi separate, ele vin impreuna, se desprind dintr-un intreg – ansamblul celor cinci cladiri cu aleile si pasajele aferente- si converg catre un intreg – orasul din interiorul orasului.
Fiecare dintre noi avem cel putin un subiect despre care vrem sa descoperim cat mai multe. Cum ar fi, sa poti veni la birou si sa stii ca-ti poti asigura lectura, fie doar pentru o pauza, in care vrei sa te rupi de atmosfera din birou si sa cercetezi ceva rapid, fie sa-ti pregatesti lectura pentru weekend sau seara, dupa formula clasica, old-school, in care o biblioteca construita de fiecare dintre noi, acopera diverse domenii, de la beltristica la istorie, de la arta la tehnologie….?
Orasul Timisoara este indisolubil legat de aparitia primei biblioteci publice de imprumut din Imperiul Austriac, infiintata in anul 1815 de tipograful Josef Klapka.
 Cum ar fi, sa poti lasa un bilet scris de mana, in receptia acestui spatiu, sau intr-un loc special amenjat din biblioteca, in care sa-ti arati intersul pentru un anume titlu/gen de carte si, cateva zile mai tarziu, cautand in zona dedicata acelui gen, sa o gasesti, adusa de cineva? Receptia inclusa in conceptul “Librariei Babiloniene” (cladirea A) este din din tuburi de carton (reciclate) si este completata cu piese de mobilier din carton multistratificat. Corpurile de iluminat suspendate Mouette by Artemide au un design minimalist ce evoca silueta unui pescarus in zbor. Liniile riguroase impun o prezenta estetica puternica si contemporana interiorului, raspandind o lumina functionala datorita corpului din polypropilena cu doua susrse de iluminat pe intreaga lungime.

Corp B

Prin definitie zona de receptie trebuie sa fie un spatiu reprezentativ, de intampinare, cu rol de orientare al vizitatorilor si poate de monitorizare a accesului, dar pentru cei care lucreaza in aceasta cladire, receptia poate detine si o alta functiune, nu opresiva ci distractiva si calda, de intampinare si buna dispozitie, de comunicare si deschidere pozitiva a unei noi zile de lucru. Aici poate fi acel loc care incurajeaza interactiunea prin care incet, in timp, sa se construiasca mici comunitati iar oamenii sa simta ca exista un altfel de socializare, catalizata de aspiratii comune. In designul interior al  spatiului EDEN, acest lucru este clar subliniat pe pardoseala, sectoarele in care sunt amplasate cele douazecisisase de parcuri ale Timisoarei, cu pondere mai mare sau mai mica, fiind sugerate printr-un material care sa exprime cat mai elocvent asta, fie iarba natura, fie imitatie iar in zonele majoritar verzi, elevarea acestora, sugereaza intocmai raportul intre oras si natura, si ponderea acesteia in context. Oamenii, isi pot aduce si asigura confortul naturii, prin plantele pe care le doresc cultivate si pe care le pot ingriji, ca forma a terapiei de relaxare, in acealsi timp alimentandu-si preocuparile intelectuale.